Miluju Řecko!!!

Tohle je přesně to, co se mi honí hlavou, když ležím na pláži na lehátku jen pár centimetrů od Iónského moře..

Nevím, jestli je tohle počasí na ostrově Zakynthos běžné, nebo jsme to zrovna tak skvěle trefili, ale je to opravdu něco..
    Ráno je krásně pod mrakem,  ideálně na kafe na balkoně.. K poledni se začíná vyjasňovat.. Hned ráno jsme si navykly chodit na pláž, kde trávíme celý den až do podvečera. (Ti, kteří mě znají, teď můžou zvednout svou čelist ze země..) 😀
     ...to je právě to, co mě na Zakynthosu baví.. Vedro šílený, ale sejdu pár kroků k pláži, kde nádherně fouká.. Tady bych vydržela napořád.. ❤❤❤

Měla jsem trochu obavu, když jsme si s mamčou koupily zájezd a já pak googlila. Laganas je oblíbené turistické letovisko, vyhledávané především pro svůj bohatý noční život.. Sakra.
...nepřeberné množství kaváren, diskoték, klubů... Zábava až do rána.. Sarka.

Po příletu na Zakynthos (kolem 21hod) nás minibus zavezl na ubytování. Projeli jsme středem Laganasu..všude spousta stánků se suvenýry...všude plno lidí.. Potom jsme pokračovali dál. Ubývalo lidí.. Ubývalo světel a hudby.. Ubývalo domů.. To byl náš příjezd na ubytování. (Lehká panika). Proboha, co jsme to zas vybraly? Jako jsem asociál, ale zas do úplné pustiny jsem taky nechtěla. No nic. Usoudily jsme, že nemá smysl něco večer lámat přes koleno. Počkáme do rána a uvidíme. Aspoň, že máme pokoj s výhledem na moře.. :)

Ráno nás probudilo sluníčko.. a N-Á-D-H-E-R-N-Ý výhled..

Nedaleký přístav, kde ráno krmí karety 🐢

Kareta je na Zakynthosu pojem. Oblast, ve které se nacházíme se nazývá želví zátoka. Z výskytu tohoto krásného tvora udělali na ostrově byznis. Kam se hnete, hrnou se na Vás želvy. Plyšáci, hrnky, magnetky, dřevěné, plastové,... na co si zkrátka vzpomenete, má na sobě želvu. :)
...jak říkám..líp jsme vybrat nemohly.. :) želvy úplně zbožňuju ❤
     Od svých dětských let sbírám malé želvičky. Různé. Keramické, dřevěné..hlavně žádný kýč. To by mě zabilo. 😂 A v takovém ohromném množství je pro mě opravdu problém vybrat. Vybírám si svou ideální želvičku už 3. den. 😀 Začínám si myslet, že omezený výběr má něco do sebe.

Ubytování je super. Vlastně všechno je super, jak se tak poslouchám.. :D ale opravdu. Nevím, co nás k tomu vedlo, ale když jsme vybíraly zájezd, zvolily jsme apartmány Niki. Geniální volba. Tyhle apartmány se nacházejí mimo ten největší ruch..  Na naprosto kouzelném místě na dohled od přístavu a ostrůvku Cameo, který je známý jako "svatební ostrůvek". Tato část pevniny byla v 17. století oddělena od ostrova zemětřesením. Na ostrov v současnosti vede úzká dřevěná lávka.

Apartmán je asi 20 kroků od moře. Pláž je úzká s hnědo-šedým jemným pískem a s pozvolným vstupem do moře.

Na jídlo chodíme téměř každý den do restaurace na pláži - Harbour house s neuvěritelně milou obsluhou, výborným jídlem a dechberoucím výhledem.

Lodí jsme vyrazily na výlet k mořským  jeskyním zvaným Keri caves. Moře je zde průzračně čisté a i nedaleko od břehu dosahuje obrovské hloubky.

Tady je již zmiňované krmení karety obrovské. Pán na provázek přivázal kousek sépie, zabouchal na bok lodi a želva připlavala a sépii si ze šňůrky stáhla.

A teď už jen na závěr pár fotek. Řecko je prostě nádherné. Líbí se mi tu moře mnohem víc  kdekoliv jinde. Uvidíme, jestli Řecko ještě něco překoná.