Balení na Aljašku

   
Valdez, Alaska. zdroj: https://www.google.com
Ještě 8 dní v práci. 1. cesta letadlem. 7 dní válení u moře. 3 dny v práci. 2. cesta letadlem. 2 měsíce neznámého. Poprvé sama. Poprvé na jiném kontinentu. 2 měsíce šílené práce. Nezblázním se z toho? 😂

     Nevím, jestli je úplně normální sbalit se a na dva měsíce odletět do neznáma. Dva měsíce.. Zní to jako nic. Ale musíte si uvědomit, že skoro každý si pro takové svoje první samostatné dobrodrůžo vybere nějakou bližší.. dostupnější destinaci. Jenomže já prostě ne. Aljaška. Proboha, jak mě to vůbec napadlo!? Šárko, táhne ti už na 30. Trochu rozumu bys už mohla mít.

     Když se před někým zmíním, že jedu na Aljašku, obvykle to má takový "wow" efekt. Jasně. Do Anglie jezdí každej. "Tyjo, ty máš ale odvahu. Já bych tam nejela."
   
Řeknu Vám tajemství. Já taky ne. 😀 Odvaha je to poslední slovo, co by mě mohlo definovat. 😀 Jsem posera, mám ráda svoje pohodlí, své jistoty.

     Moc se mi líbila věta jedné slečny, na jejíž blog jsem narazila právě díky hledání všech možných i nemožných informací o Aljašce a o tom, jak se tam (proboha) dostat.

      "Je to odvaha, když prostě jen nastudujete všechno možné info, připravíte se, jak nejlíp to jde, a pak jen zatnete zuby a snažíte se nepanikařit?" 


     (díky Marťo, jsem ráda, že je na tom někdo stejně, jako já. www.phoenixrise.cz) 😂


Tohle je věta, která mě 100% vystihuje. Prostě se snažím nepanikařit. Celý život se snažím nepanikařit. Ne, nejde mi to. 😀

Včera mi konečně přišel e-mail, ze kterého jsem se dozvěděla, kdy a kam letím. 1.července. Praha - Frankfurt - Seattle - Anchorage. 25 hodin, 27 minut cesty. (Lehká panika). Booking hostelu v Anchorage, abych si následující den zařídila Security Social Number (nutné, pokud chcete v USA pracovat). Větší panika. 490 km autobusem do cíle. Valdez, Alaska.

(V následujícím článku se můžete dočíst o tom, co je třeba udělat pro to, abyste se dostali na Aljašku téměř zadarmo. Jako já. 😊)

A teď už k mému balení. Packing list, který mi byl doporučený je docela jednoduchý. Teorericky. Ovšem ne pro mě. Jsem člověk, který doma nemá ani tepláky. Na co? Žiju ve městě, nesportuju a doma chodím zásadně v pyžamu. 😂 (ostuda..vím..)

1.  Budík na baterie
2. Stará trička, mikiny, kalhoty (oblečení u kterého nebude vadit, když si ho ušpiníte)
3. Teplou čepici
4. Vlněné ponožky
5. Dlouhé spodní prádlo
6. Žabky do sprchy
7. Toaletní potřeby (mýdlo, šampon, kondicioner, zubní pastu, atd.) – prosíme přivezte si dostatek na celou sezónu.
8. Dostatek léků na celou sezónu.
9. Vitamíny, léky na bolest krku, proti nachlazení, od bolesti,...

     Hotovo. Pohoda,ne? Toaletní potřeby a žabky mám. Budík taky někde vyhrabu. Snad. 😬 

     Vydala jsem se na nákup. Decathlon je teď můj nejlepší kamarád. 😂 Takže už jsem měla co balit.

     Pojďte se podívat na můj packing list a kolik jsem za věci utratila. Snažila jsem se nakupovat kvalitní věci a přitom neutratit miliony. Spoustu věcí se dá nakoupit v (už zmíněném) Decathlonu a v mém oblíbeném Lidlu.

OBLEČENÍ
- boty (Decathlon) 379,-
- 5x teplé ponožky (Sportisimo) 70-80,- / pár
- 6x tenší ponožky (Decathlon) QUECHUA - polovysoké ponožky na turistiku 54,-/2 páry
- 2x nákrčník (Decathlon) B'TWIN 99,-/ks
- 3x tenká mikina (jedna Lidl cca 270,-; další dvě Decathlon - Forclaz - 109,-; SH100 WARM 249,-)
- 3x teplejší mikina ( jedna se mi podařila sehnat v sekáči za 90,- ; další Gate za 129,- a poslední v Kik za 79,- ve slevě) 😊
- 4x spodní kalhoty - legíny+funkční (Sinsay 249,- Decathlon 199,- a 129,- + jedny staré)
- 1x tepláky (teplé; Kik 249,-)
- 3x termotriko (1x dlouhý rukáv - Decathlon cca 270,-; 2x krátký rukáv T-SHIRT MH100 W MODRÉ 99,-; ENERGY TS PINK 129,-)
- 2x tílko (funkční) - Lidl 149,-; Nike 299,-
- pláštěnka Decathlon 199,-
- ručník (rychle schnoucí) Sportisimo 249,-
- osuška Decathlon - 149,-

Další položky, které jsem už měla doma.. :)
- 1x rukavice (tenké)
- 4x sportovní podprsenka
- 2x čepice
- žabky do sprchy
- pyžamo
(moc toho není.. Já vím.. 🙈)

DALŠÍ DŮLEŽITOSTI:
- bederní pás (doporučila mi kamarádka, která tuhle šílenost absolvovala 2x!! A umírala tam na záda, dokud jí někdo nepůjčil tohle) Decathlon 549,-
- rovnač zad (když pomůže bederní pás, třeba mi pomůže i tohle.. kdo ví..) zdravotnické potřeby 379,-
- stahovací bandáž na koleno - zdravotnické potřeby 113,-
- pružné obinadlo - zdravotnické potřeby 31,-
- kosmetika (šampon, kondicionér, sprcháč, zubní pasta, make-up, repelent, opalovací krém, řasenka, linky, deodorant, krém na ruce, tělový krém)
- léky: od bolesti, na bolení v krku, na alergii, proti průjmu, proti otokům nohou, krém na otoky a křečové žíly, kapky do očí, Coldrex
- další drobnosti: nůžky na nehty, karáček, kartáč na vlasy, mp3, powerbanka, Lanza v kostce (netuším, jak to tam bude s praním). 

         Celková cena se nakonec vyšplhala na 5.506,- (samozřejmě by se dalo nakoupit i lépe. Když jsem si koupila bederní pás, druhý den jsem našla skoro stejný v Lidlu za 150,- +/- ). Ale to je život prostě. 😀
     Dále jsem doplnila zásobu léků (cca 1000,-) a drogerie (cca 600,-)

Taková hromádečka a tolik peněz.. 🙈

+ jsem si přikoupila ještě příruční zavazadlo, které jsem sice kupovat nemusela, ale radost mi udělalo. 😁 (1200,-)



       Vlezla jsem se ještě pod 15kg, které mám povolené na odbavené zavazadlo. Příruční zavazadlo mám ještě celé volné. Takže některé věci ješte přehážu a popřemýšlím, co je ještě třeba přidat. Teplejší bundu si plánuju vzít s sebou (jen tak do ruky). Po příletu bude kosa 😊 

     P.S.: Hlavně se z toho nepos*at! 😁

Š. ❤

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jarní Wish List

Péče o vlasy

Březen v obrázcích