Skotsko - 2.část

 Ahoj, 

dnes jsem tu s novým článkem o mém pobytu ve Skotsku. V minulém článku, který najdete tady jste se mohly dočíst o tom, jak jsem se do Skotska dostala a co nepříjemného se nám stalo po cestě. 

Čtvrtek 12.8. - Další den ráno jsme se probudily do nádherného počasí a konečně jsme si tu krásu mohly prohlédnout za denního světla.. Kamarádka Pavlínka má s přítelem malý domeček opravdu na konci světa. Kolem domu jsou z jedné strany hory a z druhé strany, hned vedle hlavní cesty je moře.. Tohle je opravdu místo snů a domeček je ve stylu, který se mi strašně líbí a jednou bych si takový taky přála.. 

Nádherné jsou tam taky zimy, které jsou mírné.. Zato o polární záři tam od podzimu není nouze a světla na obloze tančí doslova každý druhý den.


Den jsme začaly potulováním okolo domu, ócháním a ácháním nad tou nádherou.. ❤



Dlouho jsme seděly venku u kafe a výborné snídaně.. Okolo oběda jsme vyrazily společně do Ullapoolu, kam jsme do expresní schránky musely odvézt testy na covid, které jsme si už před příletem musely objednat na místo, kde budeme ubytované.. (Pokud bysme nebyly očkované, musely bysme být v dlouhé karanténě a test si udělat nejen druhý den po příjezdu, ale také osmý den... A dokud bysme neměly negativní výsledky z obou testů, byla povinná karanténa.. Takže neočkovaní po příjezdu stráví 10dní v karanténě a až potom můžou po Skotsku cestovat.. A to se teda opravdu vyplatí.. 😣). 

Ullapool je přístavní město na Severu Skotska, vzdálené asi hodinu a čtvrt od našeho domu, takže výlet byl na celé odpoledne.. Na půli cesty má Pavlínka od začátku července otevřenou kavárnu, která mě naprosto uchvátila.. To je sen, mít takovou kavárnu.. A ještě na takovém místě.. (Jasně, já bych ji měla trochu jinou.. Kavárnu spojenou s prodejnou keramiky.. 😅😂). 

Zašly jsme si v Ullapoolu do kavárny.. Kafe teda nemají ve Skotsku moc dobrý, vyzkoušela jsem jich za těch pár dní opravdu hodně, ale já jsem asi moc náročná..



 Jedinou výjimkou je Pavlínčina kavárna.. Má to opravdu vymazlené.. Kafe luxusní.. A už po měsíci od od otevření je její Sovi's Coffee vyhlášené a turisti, kteří jedou do oblasti Highland jezdí cíleně do kavárny.. A několikrát za den slyšíte větu ".. Best Coffee in Highland.. ". - a to neříkám proto, že je to moje kamarádka.. 😁



Večer, když jsme přijely domů z Ullapoolu, daly jsme se do pečení. Další den nás totiž čekala šichta v kavárně, kde kromě kafe prodává i domácí koláče, bábovky a další dobroty.. Většinou teda české... A o ty je obrovský zájem. Klasikou je ale taky čokoládou brownies, které jsme ten první večer pekly.. a recept má skvělý.. Hned jsem si ho od ní vzala, a jak ho budu péct doma, dám Vám na něj taky recept.. 

Na večeři jsme měli kuřecí Tikka Masala z blogu My Cooking Diary.. A bylo to výborné.. Brzy ho vyzkouším taky.. Výlet do Skotska byl pro mě opravdu inspirativní.. Několik jídel mě nadchlo a chci je zkusit i doma.. Naučila jsem se spoustu jídel připravovat v horkovzdušné fritéze, moc se mi to líbilo, takže teď vybírám fritézu.. Moka konvička byla použita každý den několikrát.. Tu už jsem si stihla i koupit.. Super.. Opravdu skvělá dovolená.

Pátek 13.8. - Další den jsme ráno vyrazily do kavárny, která je otevřená do 16ti hodin.. Obvykle se z kavárny ale neodjíždí dříve, jak o půl 6.. Byl to super den, myslím, že jsem hodně pomohla.. Několik let jsem v kavárně brigádně pracovala, takže zastanu docela dost práce.. A ve dvou to jde přece jen líp.. Počasí ale nestálo za nic.. Byla zima, celý den pršelo, foukalo.. Byla jsem celkem zmrzlá..  Když přestalo pršet vyrojily se midges.. Čti "midžís". Pakomárec skotský (Highland midges). Tyhle potvory vylízají po dešti, když není větrno..slunečno.. V podstatě jsou to malé mušky, velikostně ještě menší, než vinné mušky.. A štípou.. V mžiku Vás doslova obalí a jejich štípnutí fakt bolí.. Zlatí naši komáři.. A tyhle potvory se dostanou všude.. Lezou pod oblečení a štípou.. Dostanou se do domu i skrz síťku v okně.. Takže jsme byly rády, když jsme vyrazily domů.. Plán pro tento večer byl jasný.. Za dělat těsto na perníky, které jsme chtěly upéct do kavárny.. Jeden plech brownies a taky kávovo - Baileys řez.. Taky výborný.. Zároveň jsem si udělala i těsto na linecké, které jsem chtěla péct další den.

Sobota 14.8. - Dneska jsme opět ráno vyrazili do kavárny, tentokrát s námi jel i Pavlínčin přítel Seumas, který měl zrovna vono. Dopoledne i odpoledne jsme strávili v kavárně.. Zase byla fakt kosa.. Byla jsem poučená z předchozího dne a oblékla jsem si na sebe doslova všechno oblečení, co jsem s sebou ve Skotsku měla.. Z fotek to úplně nevypadá, ale ta zima tam byla neskutečná.. Okolo 10 °C, ledový vítr, sem tam vykoukne slunce, ale většina času je nepříjemný déšť, který se Vám dostane až na kůži. Tohle počasí překvapilo dokonce i místní.. Není obvyklé, aby měli tak chladné a deštivé léto.. Opravdu nám pro pršelo 90% času.. A jak myslíte, že to tam vypadalo po našem odjezdu?? Ano.. Léto se vrátilo v plné síle.. 😆 

Ani 5 vrstev oblečení mi moc nepomohlo a k večeru jsem byla zmrzlá na kost.. Po zavření kavárny jsme vyrazily do města Lochinver, kde jsme šli na procházku kolem řeky, směrem k vodopádům, tam jsme ale nedošli.. Byla jsem, jak v Jiříkově vidění.. Všude obrovské kapradiny, nádherná příroda.. A co teprve ty hříbky! Kozáci, praváci.. 


Za chvilku jsme měli plné ruce, kapsy, všechno, kam se zkrátka nějaký ten hříbek vlezl.. Tak jsme to obrátili a vyrazili jsme zpět k autu. Další plán byla návštěva krásné a vyhlášené pláže Achmelwich. Ve městě jsme se zastavili pro večeři a plán byl takový, že zajdeme pro burgery a vezmeme si je s sebou na pláž. 

Navštívili jsme kiosek Delilah's. Ten nesmíte minout, pokud budete v oblasti Highland! 

Na pláž Achmelwich jsme dorazili akorát na západ slunce.. Usadili jsme se na kameny nad pláží a vychutnávali si ty nejlepší burgery, co jsem snad kdy jedla.. Měli jsme k nim i domácí hranolky a omáčku Aioli, kterou jsem si hned vygooglila a až budu doma dělat burgery, tak ji vyzkouším. 



Upřímně.. Tohle byl můj nejšťastnější okamžik ve Skotsku a taky nejlepší večeře, co jsem kdy zažila.. A tím nemyslím jen výborné jídlo.. Ale ten okamžik.. 


Děkuju, že jste dočetly až sem.. A moc děkuji za krásné komentáře u minulých článků.. 

V další části se můžete dočíst o tom, co jsem poprvé viděla ve Skotsku - aniž bych to vůbec čekala.. Jaké jsme v noci měly překvapení a taky se dočtete o tom, jak mě prostě kočky nemají rády.. 😆

Pa Š. ❤




Komentáře

  1. Ve Skotsku jsem ještě nebyla, ale podle fotek to tam vypadá nádherně. :-)
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo tam krásně.. Fakt jsem si Skotsko zamilovala 😊

      Vymazat
  2. Muselo to být krásné :) až tam někdy znovu pojedu, ráda kavárnu navštívím, díky za tip :)! My jsme měli naštěstí úplně krásné počasí, vůbec nepršelo, to jsme se divili! Když jsme odjížděli, začalo pršet. Vyšlo nám to naštěstí krásně. Jak jsem psala u tvého prvního článku ze Skotska. Klidně koukni ke mně do archivu, kde články najdeš :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezké fotky. Bohužel jsem ve Skotsku nikdy nebyla... Ale před covidem jsem měla letenky do Irska..
    Úplně su dokážu představit tu atmosféru... západ slunce, dobré jídlo,... :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Škoda, že to Irsko nevyšlo.. Tam musí být nádherně..

      Vymazat
  4. To je nádhera! Skotsko je překrásné, akorát tedy práce ve venkovní kavárně v tomto podnebí musí být náročná, že si to ani představovat nechci. Před Pavlínkou hluboce smekám! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oni jsou na to podnebí už zvyklí.. Jenom my jsme tam byly navlečené, jak sněhuláci.. 😆

      Vymazat
  5. Opět super článek, jsem ráda, že se ti tam líbilo:)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jarní Wish List

Péče o vlasy

Březen v obrázcích