Skotsko - 3. část

 Vítám Vás u nového článku z nádherného Skotska! 

Tento článek je již předposlední z celé série. Předchozí články najdete tady a tady

Neděle 15.8


Neděli jsme trávily opět v kavárně.. Jak vidíte na fotce, ani po několika dnech se mi stále nepodařilo aklimatizovat se a stále jsem byla zmrzlá.. 😆


Po kavárně jsme vyrazili do Ullapoolu. Po cestě jsme se zastavili u geologického památníku, kde jsem se dozvěděla o tom, že Skotsko je rájem geologů, protože ve Skotsku najdete ty nejstarší horniny a nerosty na celé planetě. 



Jedna fotka s plastovým geologem.. 😆 



V Ullapoolu nás Pavlínka se Seumasem vzali do botanické zahrady, kde jsem poprvé viděla tuhle obrovskou sekvoj.. Vždycky jsem si přála sekvoj vidět, ale nikdy by mě nenapadlo, že ji potkám zrovna ve Skotsku. 



V zahradách to vypadalo, jak v úplně jiném světě.. 


 
Tyhle mlhy a pošmourno mě strašně bavilo.. Pro mě tohle znamená to pravé Skotsko.



Zase hříbky.. Nikdo je tam nesbírá, takže pro nás to byly žně.. ❤



V noci nás čekalo překvapení.. Seumas nás vzal na jeleny. Na severu jich jsou obrovská stáda.. Tak jsme je nemuseli ani hledat.. Vyrazili jsme autem, vybaveným obrovskými světlomety.. A dalekohledem jsme jen počítali výrůstky na paroží... Dvanácteták.. Čtrnácterák... Hele.. Zase dvanácterák.. Nikdy jsem ve volné přírodě jelena neviděla.. A tady rovnou jeden výstavní kousek za druhým.. 


Pondělí 16.8.


Albus. Jeden z Pavlínčiných kocourů.. Nevím, kdo má z koho větší respekt.. Jestli Albus ze mě, nebo já z Albuse.. Kočky mě nemají rády.. Pavlínka má tři.. Albuse, Alfiho a Boženku. A Boženka mě hned první noc náležitě přivítala.. V nestřežené chvilce se mi vplížila do pokoje a počůrala mi komplet celý kufr.. 🤣 


Ovce, kam se podíváš.. 



V pondělí ráno jsme vyrazili lodí na ostrov Oldany, kde jsme byli až do večera.. 



Další poprvé... Tuleni..  Byla jsem nadšená.. Tohle byl další z mých nej ve Skotsku... A vlastně i celý tenhle den.. 


Oldany.. 💕



Nádherné písečné pláže.. Křišťálově čistá voda a všude mušle.. 



 
Podařilo se mi najít i lastury, zvané Scallops. V češtině hřebenatky, které jsou velké, jako dlaň..






Úterý 17.8.


Každý den jsem ve Skotsku viděla duhu.. Opravdu každý den... A minimálně jednu.. Už nejspíš chápu, proč je skotské národní zvíře jednorožec. Je to tam vážně, jako v pohádce.. A už jen jednorožec chybí, aby byla pohádka kompletní. 



Odpoledne po kavárně jsme navštívili další botanickou zahradu, protože se nám zahrady v Ullapoolu moc líbily..tentokrát nedaleko města Gairloch. 



Taky jsme navštívili jednu z nejznámějších skotských pláží Oldshoremore.. Kde mě úplně fascinovaly trávou porostlé písečné duny.. Už jsme ale byli všichni zmrzlí, tak jsme vyrazili domů do tepla. 




Předchozí večer jsme si nachystaly těsto na perníčky, které jsme večer zdobily.. Já jsem na večeři uvařila svíčkovou, kterou jsem si rozvařila už den předem. A troufám si říct, že se povedla.. Znáte to, když vám o něco jde.. Když vaříte pro někoho zvláštního.. Když vám na tom extra záleží.. Vždycky se něco nevyvede.. Měla jsem trochu obavu.. Ale naštěstí vše dopadlo dobře a všichni si pochutnali.. 

 
Večer jsem také upekla linecká kolečka, která jsem nakonec místo marmelády zdobila cukrovou polevou, brusinkami a pistáciemi.. Pro nás zvláštní kombinace.. Máme zažitou klasiku s marmeládou.. Ale překvapilo mě to.. Bylo to moc dobré... Perníky i linecké jsme zabalily do sáčků a připravily jsme vše k prodeji v kavárně.



Tímto končím předposlední článek o Skotsku. Doufám, že se Vám líbil.. Že jsem Vám ukázala kousek víc severního Skotska.. Chtěla jsem Vám moc poděkovat za komentáře u posledního článku.. Každý komentář čtu a dělá mi obrovskou radost. 

V dalším - posledním článku o Skotsku Vám ukážu místo, které jsem toužila vidět od chvíle, kdy jsem ho poprvé uviděla na fotce.. Taky uvidíte, jak blízko k nám přišly laně.. A taky Vás čeká video!! 😊

Mějte se krásně.. A dejte vědět, jak se máte.. 

Pa Š. 













Komentáře

  1. Krásné zážitky!! Také jsme navštívili poušť a duny blízko hradu, byla to paráda :) každý den duhu? WOW! To je určitě znamení :) tý jo, tolik jelenů :O těším se na další článek :)

    OdpovědětVymazat
  2. Závidím, moc. Už léta se tam chci podívat, snad to jednou vyjde

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná příroda! :)) A perníčky, mňaaam. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Ta příroda je neskutečná! :) Super článek:)

    OdpovědětVymazat
  5. Skvelé fotky! V Škótsku som už raz bola a veľmi ma to tam zaujalo :)

    Petra z FRENCHSTYLE | Sleduj ma aj na Instagrame

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jarní Wish List

Péče o vlasy

Březen v obrázcích