Na Aljašku skoro zadarmo?!?

     Opravdu. Na Aljašku jsem se jela podívat skoro zadarmo. Jak je tohle možné?

Přes webové stránky www.seafoods-alaska.cz

Tyhle stránky patří agentuře, která nabírá zájemce pro sezónní práce v Aljašských rybárnách. Agenturu jsem měla ověřenou od kamarádky.

Registrace na následující sezónu (červen-konec srpna) se otevírá pár dní po začátku roku.

Komunikace probíhá zásadně přes e-mail a je třeba počítat s tím, že vás bude čekat ještě dlouhá cesta, než se skutečně na Aljašku podíváte.
Pár dní po registraci mi přišel potvrzovací e-mail, kde byly ještě upřesněné podmínky. 
  • věk minimálně 20 let
  • občan ČR nebo SR (popř. trvalý pobyt v ČR/SR) 
  • komunikativní znalost angličtiny
  • možnost vycestovat do USA během června 2017 (nejpozději 1. týden v červenci)
Na konci února mi přišel mail s termínem informační schůzky v Praze. Za 2 dny! Bohužel jsem si takhle na rychlo nemohla vzít v práci volno + v mailu bylo info.. Ubytování a strava 7.5$/den. Ale říkali přece, že některé firmy ubytování a stravu platit nechtějí. Psali také, že pokud se nemůžu zúčastnit, nabídnou mi jinou schůzku. Využila jsem toho a začátkem března mi přišel mail s novým termínem schůzky pro společnost Peter Pan Seafoods. 

21.března se konala informační schůzka v Praze, na kterou bylo třeba donést formulář, vyplněný v angličtině. (formulář mi poslali v mailu)

Jela jsem na schůzku, kde byli zástupci dané společnosti. Pustili nám prezentaci, řekli, co obnaší práce v rybárně a pak jsme po 3..4..lidech chodili na "pohovor". Zeptali se jestli máme nějaké dotazy..většinou se ve skupince vždycky někdo s dotazem našel..takže když nemáš dotaz, může se stát, že ani mluvit nebudeš. :)

3.dubna mi přišel mail, že společnost se rozhodla mě přijmout. A začal kolotoč. V tuhle chvíli jsem zaplatila poplatek agentuře za zprostředkování - 2500,- (a v podstatě jediný výdaj za cestu na Aljašku). Vyplňovala jsem spostu formulářů a prohlášení.. Kvůli vízu, zdravotní dotazník,... Opravdu to zabralo spoustu času a nervů, ale skvělé bylo, že před každým krokem přišel mail s přílohou, kde byly detailně popsané všechny kroky. :)

Zařídili mi také schůzku na americké ambasádě. (Za vízum jsem zaplatila 3.990,- které mi potom společnost proplatila v první výplatě). 

Na ambasádě mě čekal krátký pohovor v angličtině (pro ty, co jsou na tom s angličtinou stejně bídně jako já - nechcou nic strašnýho. Zvládla jsem to a to jsem na tom s aj fakt hrozně). :)

Nechala jsem jim tam pas. Teď už nezbývalo nic jiného, než opět čekat. Čekat na to, jestli vízum dostanu, nebo ne.

Po pár dnech mi pošťačka donesla dopis s pasem. Sakra. Bylo to tam. Fakt sem měla jet na Aljašku! :)

Na začátku června (měla jsem odlítat na konci června - opravdu..na všechno mají pořád čas) mi přišel mail s letenkou, kterou mi zaplatila společnost. Pozor! Obvyklé je, že si letenku zaplatíte a zařídíte sami a pak Vám ji až zpětně proplatí! Letos to byla novinka.. Nevím, jestli jen u téhle společnosti. Ale rozhodně je lepší počítat s tím, že je potřeba si našetřit peníze na letenku. A letenka na Aljašku rozhodně není levná záležitost. Zpáteční letenka se pohybuje zhruba okolo 50 000,-!!!

1.července jsem odletěla na Aljašku. Jediný výdaj, byl poplatek agentuře 2.500,-. Kdo má možnost podívat se na Aljašku za 2.500,-?!? :)

Pokud máte nějaký dotaz, napište, ráda Vám poradím, pokud budu moct. ☺ 

Š.❤

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jarní Wish List

Péče o vlasy

Březen v obrázcích