Alaska - cesta tam a zase zpátky

     Na Aljašce jsem strávila dlouhé dva měsíce. V tomhle článku jste se mohli dozvědět, jak jsem se na Aljašku dostala skoro zadarmo. ❄💰

     Čekaly mě téměř dva dny cestování, než jsem se dostala do cíle, kterým bylo městečko Valdez.

     Z Prahy jsem odlétala v neděli v 6hodin ráno. První zastávka byla ve Frankfurtu. A byla docela dlouhá. 7hodin. Využila jsem ji k prohlídce města.


Cesta z Frankfurtu do Seattlu trvala 10,5hodin. V Seattlu jsem měla jen něco přes 2 hodiny, za které jsem musela stihnout znovu odbavit krosnu a projít bezpečnostním pohovorem, který absolvuje každý při prvním vstupu na americké území.. A při další návštěvě znovu...a znovu..

Grónsko ❄❤

Potom už mě čekal jen asi 3hodinový let do Anchorage, kde jsem měla zabookované ubytování v docela milém hostelu (tady).
Noc tu stála kolem 30$. 

Alaska

Anchorage 23.30hod

Cesta byla opravdu dlouhá. Více než 25 hodin. Hladová a unavená jsem se vydala do hostelu. 

Ráno jsem si musela jít vyřídit Social Security Number - číslo sociálního pojištění, které je nutné k tomu, aby jste mohli ve státech legálně pracovat. 

A potom byla přede mnou už jen 6ti hodinová cesta autobusem do Valdez. Myslela jsem, že sotva sednu do autobusu, bude po mě. Ale nešlo to. Sotva jsme vyrazili z Anchorage, mi výhled z okna vyrazil dech. Bylo mi líto dokonce i mrkat, aby mi něco neuteklo. Nikdy jsem neviděla nic krásnějšího..a většího. Jen škoda, že fotky nedokážou vyjádřit, jak neuvěřitelně rozlehlá krajina tam je. Zamilovala jsem se na první pohled. 





Mnoho z Vás zajímá, jaká je práce v aljašské rybárně. Slyšela jsem toho plno.. "Kamarád mého kamaráda říkal, že bratranec jeho kamarádky na Aljašce v rybárně byl, a že to tam bylo jako v gulagu..." 

...upřímně..nemůžu říct, že by to tam bylo tak strašný. ☺

Ale. 

Vychytala jsem tu nejhorší (nejlepší?) sezónu, jakou jsem mohla. Ryb bylo málo, tím pádem bylo málo práce. Samozřejmě, jela jsem si vydělat peníze, což se mi úplně nepovedlo, ale podívala jsem se na Aljašku skoro zadarmo. A s prázdnou jsem domů taky neodjela. Slibovali, že se bude pracovat 16hodin denně/ 7 dní v týdnu. 16hodin jsem nepracovala ani jednou. Odpracovala jsem si asi tři 12hodinové směny, jinak 7hodin,5 hodin, 2 hodiny, dokonce jsem měla jednu směnu i s úklidem 45minut! :D Za 2 měsíce jsem odpracovala necelých 140 hodin. Takže jak říkám, fakt jsem tam na práci neumřela. Občas byly i 2 dny volné...a když si vezmete, že jsem tam byla 2 měsíce, denně jsem si odpracovala průměrně něco málo přes 2 hodiny. 

Samozřejmě jsou i místa, kde se makalo jinak jak u nás. Další pobočka společnosti je v Dillinghamu, kde dělali 16hod. směny přes 2 týdny v kuse, takže si domů přivezli trochu jiné peníze.

Ale. 

Jela jsem na Aljašku na pracovní vízum H2B, v jehož podmínkách je, že zaměstnavatel je povinen Vám vyplatit určitou část minimální očekávané mzdy. 
Této minimální mzdy jsem nedosáhla, takže jsem na konci dostala šek na téměř 1300$
 (27.000Kč)!!

Jelikož Valdez je docela malé městečko, nebylo moc za co utrácet, a hlavně jsem ani nechtěla, dovezla jsem si domů kolem 60tis Kč. 😊💰

Neberte to. 😊

I když pro mě Aljaška byla vyčerpávající zkušenost, kdy jsem 2 měsíce trávila poprvé tak daleko a tak dlouho od rodiny, od přítele a od kamarádů, stále si myslím, že to byl nápad, kterého nebudu nikdy litovat. Měla jsem možnost utřídit si myšlenky, mít čas sama na sebe (přečetla jsem 31 knížek! 😂), a podívala jsem se na kus světa, který mě okouzlil a na který nikdy nezapomenu.



A jestli se tam podívám znovu?? Pár dní po návratu jsem byla toho názoru, že rozhodně NE. Když se na to člověk ale dívá s odstupem... Kdo ví? 😀

Kdo by se chtěl podívat na více fotek z téhle nádherné země na konci světa, která je od ČR vzdálená 7500km, může se mrknout na video. 



Š. ❤

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jarní Wish List

Péče o vlasy

Březen v obrázcích