Londýn - první den v Londýně, doprava

 Ahoj, 

vítejte u nového článku, ve kterém Vám tentokrát ukážu, jak jsem trávila několik dní v Londýně. 

  Letenky do Londýna se dají sehnat v dostatečném předstihu velmi levně. K vyhledávání používám aplikaci Kiwi, přes kterou však letenky nekupuji! Kiwi letenky pouze přeprodává a často tyto lety nebývají tak výhodné, jak se na první pohled zdají. (Samozřejmě, když se tam objevila minule letenka do Edinburghu na 67,- okamžitě jsem ji kupovala, to je přece jen částka, která Vás při zrušeném letu zas tak moc nebolí). 🙂

     Na Kiwi jsem si našla letenky a nakoupila jsem si je pak přes oficiálního dopravce Ryanair. 

   Odlétala jsem 17.listopadu z letiště Brno Tuřany do Londýna na letiště Stanstad. K přesunu z letiště do centra jsem zvolila vlak. Jízdenky se dají koupit online, nebo v několika velmi výrazně značených automatech na letišti, kde lze platit jak v hotovosti, tak kartou. Informace a časy odjezdů můžete najít na stránkách www.stanstedexpress.com. 

 Když jsem přijela do centrálního Londýna na nádraží London Liverpool Station, měla jsem spoustu času, než mi přijede kamarádka a tak mě čekala téměř hodinová procházka přes velmi hezkou část Londýna k nádraží King's Cross. (Jasně, z tohohle nádraží z nástupiště 9 ¾ odjíždí Harry do Bradavic!! K tomu se taky dostaneme).


 

     K tomu, abych se v cizím městě někam pěšky dostala využívám velmi ráda aplikaci mapy.cz, kde si nastavím pěší chůzi a je to... Trefím krásně i já.. 

     Když jsme se s kamarádkou Pavlínkou konečně našly, vedly naše první společné kroky na nádraží King's Cross, kde jsme hledaly (jako dvě největší fanynky Harryho Pottera) nástupiště 9¾. Velmi brzy nás k němu dovedla fronta asi 20ti lidí... U vozíku, zabudovaného do zdi jsou dva pracovníci, u jednoho si vyberete šálu bradavické koleje, hůlku a druhý pracovník Vás vyfotí. Od focení pokračujete do obchůdku, kde si za 10£ můžete fotku zakoupit.. Samozřejmě není problém se zároveň, když Vás fotí oficiálně, vyfotit se také na mobil. Toho my jsme samozřejmě využily... Ale fotky z obchodu máme taky.. Ve frontě jsme sice říkaly, že si je za takový peníze rozhodně nekoupíme, ale zdolala nás síla okamžiku.. A ve finále z toho mám obrovskou radost.. V obchůdku jsem si ještě koupila magnetku na lednici.. Nástupiště 9¾. Pro sebe a pro kamaráda a vyrazily jsme hledat možnosti dopravy. 




     V Londýně se dá koupit jedna celodenní jízdenka na téměř všechny dopravní prostředky.. Platí na autobusy, vlaky, metro,.. A platí se podle zón. Záleží také na tom, kdy se hodláte přepravovat. Je totiž také rozdíl v tom, jestli se připravujete ve špičce, nebo mimo ni. (Mimo špičku "Off Peak"). Dopravní špička končí ve všední dny v 9.30 a o víkendech je celý den " Off Peak". 

     (Na ubytování jsme pak hledaly další možnosti protože i celodenní jízdenka mimo špičku je docela drahá.. Cca 15£. Zjistily jsme si možnost pořídit si tzv. Oyster Card, kde se dá počítat s 8£ na den. Vice informací o Oyster Card můžete najít na www.velka-britanie.co.uk/jak-na-cestovani-mhd-v-londyne/ ). 

     Po nákupu jízdenky jsme zašly na svačinku do Mc. Donaldu, kde jsme se dohodly, co bychom chtěly ještě ten den vidět. Jelikož už byla tma, vybraly jsme si Oxford street, která je už od 2.listopadu nádherně vyzdobená vánočními světýlky. Na Oxford street byly až neuvěřitelné davy lidí (na všední den, ale i tak návštěva rozhodně stojí za to). 

    Potom jsme se vydaly na ubytování, které jsme hledaly přes AirB&B. Dorazily jsme asi o půl 10 a ubytování jsme si nejspíš nemohly vybrat lépe. Velmi krásně zařízený být, sousedící s majiteli, čistý, v krásné čtvrti a dobře dostupný autobusem. 

   Ráda bych Vám taky doporučila skvělou aplikaci, která je obrovským pomocníkem při přípravě v Londýně.. Jmenuje se TfL Go. Rozhodně si ji stáhněte, pokud máte v plánu Londýn navštívit.. 

Pokračování příště.. ❤

Komentáře

  1. V Londýně jsem nikdy nebyla, ale někdy bych tam moc chtěla :). Navštívila jsem Skotsko včetně Edinburghu. Moc se mi tam líbilo, akorát jsem chytla chřipku, tak jsem tam v krásném počasí chodila s čepicí :/

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jarní Wish List

Péče o vlasy

Skotsko - 2.část