Neobyčejná Česká republika - Moravský kras

     Cestování po republice není zrovna mou silnou stránkou. Jsem člověk, který je zvědavý především na to, co ho čeká ve světě, a Česká republika je pro mě méně zajímavá. Jsem však ráda, že se vždy najde někdo, kdo mě přesvědčí o tom, jak strašně se pletu. 

     Nedávno jsem měla možnost navštívit část Moravského krasu v okolí Jedovnice. 

     Jde o nejznámější a největší krasový útvar v České republice, který dostal svou současnou podobu v nejmladších třetihotrách a dále se formoval především v období čtvrtohor. 
     Oblast Moravského krasu byla roku 1956 vyhlášena Chráněnou krajinnou oblastí. Rozkládá se na území o velikosti 92km2.

     Moravský kras je specifický především rozsáhlým systémem jeskyní, z nichž nejznámější jsou bezesporu Sloupsko-šošůvské jeskyně či punkevní jeskyně.

    Dochovaly se tu pozůstatky pravěkého osídlení člověkem neandrtálským z období před více než 120 000 lety i rytiny zvířat kultury magdalénienu z období paleolitu (10 - 13 tisíc let př.n.l.), které jsou známé 
i ve světě. 

     Při své cestě jsem měla možnost zběžně nakouknout do jeskynního systému Rudické propadání, které není veřejně přístupné. 


  Je to největší propadání v celém Moravském krasu, kde se Jedovnický potok propadá do hloubky 90m. Nachází se zde také jeden z nejvyšších vodopádů v České republice. 

     Rudické propadání sousedí se známým skalním útvarem Kolíbky (také Rudické kolíbky). 
  Tato oblast je taktéž významným archeologickým nalezištěm. Byly zde objeveny kosterní pozůstatky zvířat a kamenné nástroje pravěkých lovců. 

       

Informace jsem čerpala z těchto internetových stránek: 
http://www.cavemk.cz
https://cs.m.wikipedia.org

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jarní Wish List

Péče o vlasy

Březen v obrázcích