Knihy přečtené za podzim 2020

 1. Jo Nesbo - Policie 65%

Knihu jsem měla rozečtenou tak strašně dlouhou dobu, že to snad ani není možné.. Pokaždé, když jsem kolem ní šla, jsem se cítila provinile, že to pořád odkládám. Snad i proto má ode mě nižší hodnocení. Už jsem ji prostě chtěla dočíst. Ale pořád je to Nesbø, takže podle mě, opět výborná severská detektivka.

610 stran.


2. Sarah J. Maas - Věž úsvitu 95%

Miluju knihy Sarah J. Maas. Strašně dlouho jsem tenhle díl odkládala.. Chtěla jsem číst o Aelin a Jeřábovi.. Ne o Chaolovi a Nesryn...však je ani moc nemám ráda. Ale proč? Žádný důvod jsem m tomu neměla, přesto se mi do toho moc nechtělo.. První půlku knihy jsem četla několik týdnů..neměla jsem na ni chuť, jen jsem ji chtěla přelouskat, aby mi něco zásadního neuteklo a já se mohla pustit do dalšího dílu s Aelin. Prokládala jsem čtení vždycky nějakou jinou knihou. Teď, když jsem měla před sebou jen propršený víkend, kdy mě nic jiného nečekalo jsem se do knihy pustila a řekla si, že ji dočtu, ať se děje cokoliv. Když jsem se do ní pořádně začetla, vzpomněla jsem si, jak psaní Sarah J. Maas miluju. Skvělá kniha.. Chaol je perfektní postava a vytvořila jsem si k němu blízký vztah. A Yrene Vížku miluju. Perfektně se k Chaolovi hodí. 

664 stran.


3. Matčina hra - Sandie Jones 85%

Ze začátku mě knížka příliš nebavila..První třetina se zabývala popisem toho, jak tchýně dělá peklo přítelkyni svého syna.. A že takovou tchýni bych nepřála nikomu.. Po první třetině se v příběhu začalo něco dít a od čtení jsem se nemohla odtrhnout. Chvilku jsem si říkala, že je blázen jedna..potom zase druhá..ale tak neočekávaný a svižný konec mě moc mile překvapil.

352 stran.


4. Zloděj čísel - Hayley Baker 35%

Druhý a závěrečný díl, který mě zklamal ještě více, než díl první. Hošiko s Benem jsou na útěku poté, co zničili cirkus.. Jsou nejhledanějšími zločinci v zemi. 2/3 knížky se táhne jejich ukrývání..sem tam nějaká akce..ale celkem nuda. Na posledních 20ti stranách je vše vyřešeno - hodně plytce, konec naprosto očekávaný. Pro mě jedno velké zklamání. Jsem ráda, že jsem sérii dočetla a mám to za sebou. 

472 stran.


5. Prohnilé město - Leigh Bardugo 60%

Několikrát jsem se pokoušela Prohnilé město rozečíst.. Několikrát jsem zkončila po pár stranách.  Ale konečně jsem se hecla, že to dočtu. A jsem ráda, že jsem se k tomu dokopala. Nebylo to zas tak špatné.. Ale žádná z postav mi za celou dobu příliš nepřirostla k srdci. Příběh byl zajímavý, nabitý akcí, ale jsem ráda, že je u konce a můžu se věnovat něčemu dalšímu. 

432 stran.


6. Skočný příliv - Cilla Börjlind, Rolf Börjlind 65%

Po delší době příjemná severská detektivka. Studentka policejní akademie řeší případ, který dostala jako prázdninový domácí úkol. Měli si zkusit o příoadu něco zjistit. Jenomže Olivie se jen tak nevzdává. Když začíná zjišťovat podrobnosti odloženého případu, začínají se objevovat lidé, kterým se vůbec nelíbí tohle šťourání v minulosti. 

Kniha má několik dějových linek, které se v určitém okamžiku propojují. Velmi sympatická je mi postava vysloužilého detektiva, který na několik let zmizel. Kvůli psychózám se zhroutil, přišel o práci..o ženu i o bydlení. Žije teď na ulici. Zpočátku je na tuto postavu nahlíženo jen jako na "dalšího bezdomovce", ale postupem času, jak se příběh rozplétá se dostáváme hlouběji a některé věci začínají dostávat jasnější podobu. 

Konec překvapivý, neuspěchaný. Co mě příliš nebavilo byly utahané pasáže, u kterých jsem často ztrácela pozornost.

451 stran.


7. Třetí hlas - Cilla Börjlind, Rolf Börjlind 70%

Volné pokračování Skočného přílivu. Olivia se vyrovnává se skutečnostmi, které zjistila během předchozího případu. Rozhodla se, že po ukončení studia k policii nenastoupí. Přesto je však proti své vůli zatažena do nového případu, který se jí úzce dotýká. Opět se setkáváme s bývalým detektivem Tomem, který se snaží vyrovnat s věcmi, které se v minulosti staly a staví se znova na vlastní nohy. 

464 stran.


8. Čtyři mrtvé královny - Astrid Scholte 75%

Velmi zajímavé. Neočekávané. Prolínání děje - nejste si jistí, co se už stalo a co se naopak děje právě teď. Detektivní fantasy. 

432 stran.


Za podzim jsem přečetla:

  • 8 knih
  • 3 877 stran.

Nejlepší kniha za podzim:

  • Věž úsvitu 

Nejhorší kniha za podzim: 

  • Zloděj čísel

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jarní Wish List

Péče o vlasy

Březen v obrázcích