Knihy přečtené za zimu 2020

Vítám Vás u mého nového čtecího článku. 

Již tradičně zde v průběhu třech měsíců zapisuju knihy, které jsem přečetla. U každé knihy je mé shrnutí a dojmy. Pokud Vás nějaká zaujme, kliknutím na název knihy se dostanete na stránky České bibliografické databáze, kde si o knize můžete přečíst více. 

Budu ráda, když mi nějakou dobrou knížku taky doporučíte. Inspirace přece jen není nikdy dost. :)


 1. Nesmrtelní z Meluhy - Amish

První kniha v trilogii.. Pojednává o životě Šivy, když byl ještě obyčejným smrtelníkem. Šiva putuje se svým kmenem, když dorazí fo Meluhy, vyspělé země známé svým léčitelským uměním melužané dají všem návštěvníkům vypít Sómu. Přípravek, který zajišťuje dlouhověkost obyvatelům Meluhy. Šiva po vypití dostane horečku - stejně jako všichni ostatní z jeho kmene. Rozdíl je ale v tom, že Šivovi po vypití zmodrá krk. Prastaré protoctví je zdá se naplněno. Nílakantha - zachránce Meluhy konečně přišel. Šiva si ale stále připadá jak obyčejný smrtelník, který netuší, jak melužanům pomoct. Rozhodne se však zkusit vše - zvlášť po tom, co potkal princeznu Satí, do které se zamiloval.

Milion indických slov a pojmů (které byly na konci vysvětleny ve slovníku). Jména, která se mi špatně četla a ještě hůř pamatovala.. Ale knížka moc zajímavá..už se těším, až si přečtu další díl. 

70%

440 stran.



2. Galerie mrtvých - Chris Carter

      9.díl případů s detektivem Robertem Hunterem. A opět Carter a jeho mistrovské dílo. Snad žádný jiný thriler nečtu s takovým nadšením. Nejsem schopná se od něj odtrhnout.. Nejím.. Nespím.. Skvělé.. Prostě skvělé.. Vůbec se mi nechce sahat po dalším dílu, ale to jen proto, že vím, že zbývají už jen dva.. A pak už nic.. Prostě je nechci dočíst. Rozumíte mi? 😬😂

     Tentokrát Hunter a jeho parťák Carlos Garcia spolupracují s FBI a jsou na stopě sériovému vrahovi, který si vybírá své oběti podle jejich jedinečnosti - nezvyklá kombinace barvy vlasů a očí.. krevní skupina, která se vyskytuje pouze u několika jedinců na světě,... A tyto rarity "sbírá" a vytváří jedinečnou sbírku.. Super..neotřelé téma..ani ke konci knihy pořád nechápete, podle čeho si oběti vybírá..nemáte ani tušení, kdo ten šílenec je.. Klasický Carter.. A na konci knihy? Zmínka o Hunterově noční můře - Lucienovi, kterému se právě podařilo uprchnout z vězení.

92%

366 stran.


3. Půlminutové horory - 72 příběhů, které vás nenechají spát! Kolektiv autorů. 

Tak tohle jsem teda nečekala.. Tuhle knížku jsem si vypůjčila od jedné naší druhačky ve škole.. A ze zvědavosti do ní nakoukla.. Upřímně..netuším, jak na tyhle kraťoulinké příběhy reagují děti, ale já jsem z nich byla teda úplně vyřízená.. :D Některé opravdu nedají spát ani mně. Jen pro ukázku.. "Příběh" na který jsem zůstala zírat s otevřenou pusou.. 😂

70%

152 stran.



4. VOX - Christina Dalcher 

70%

368 stran.

Poslední kniha roku 2020, kterou jsem dočetla 31.12. ve 21hodin.. Doslova na poslední chvíli. A výběr poslední knihy roku byl super.. :) 

Amerika..nový prezident..návrat k "tradičnímu fungování světa a k tradiční rodině". Ženám bylo přes noc odepřeno vše. Žijí pod nadvládou manželů, denní limit slov je pouhých 100. Toto hlídá počítadlo, které se každou půlnoc nuluje. Doktorka Jeane, kapacita ve svém oboru okamžitě přichází o svou práci i svou svobodu a stává se poslušnou ženou v domácnosti. Jakýkoliv odpor je marný. Dokud se prezidentovu bratru při nehodě poškodí mozek. A Jeane je povolána zpět, aby vytvořila sérum, které dokáže poškození mozku zvrátit. Ale ne vše je tak, jak jí řekli. Jeane zjišťuje, že vytváří také sérum zcela opačné - to, které dokáže poškození mozku způsobit a vládnoucí se takto rozhodli umlčet nejen všechny ženy, ale také celou Evropu. 


5. Černá neděle - Thomas Harris

Kniha, kterou jsem dočítala do loňské čtenářské výzvy. Od Harrise mám přečteno už několik knih, ale tahle byla zklamáním. Téma mi absolutně nesedlo, očekávala jsem sériové vrahy a čekalo mě vyšetřování a plánování bombového útoku. Do knížky jsem se vůbec nemohla začíst..konec byl napínavý, ale s výběrem letošní první knížky jsem se vyloženě netrefila. 

60%

320 stran.


6. Pět neděl v baloně - Jules Verne

První knížka z letošní nové čtenářské výzvy. Vernea už jsem četla, takže už jsem se na knížku těšila. Byla super, jediné, co mě mrzí je, že neexistuje novější překlad a se zastaralou češtinou mám kolikrát co dělat i já (strašně těžko se mi na text soustředí). Škoda, že tímto se knížka vzdaluje současným dětem, které dobrodružný román baví. Nechápu, že když znovu vycházely verneovky před nějakou dobou (snad 2019??), vycházel taky tento starý a přežitý překlad. 

Příběh ale super.. Tři přátelé se vydávají na přelet Afriky v horkovzdušném baloně. Při svém putování zažívají i vypjaté a napínavé chvíle, kdy jim jde o život. 

65%

326 stran.


7. Snílek neznámý - Laini Taylor

Ze začátku mě knížka úplně nenadchla.  Nemohla  jsem jí přijít na chuť. Nebylo to špatné.. Jen jsem se musela do čtení nutit. Ale po utahané první třetině jsem se už od knihy nemohla odtrhnout. A teď, po dočtení okamžitě objednávám druhý díl.

Lazlo je sirotek, kterému se podařila získat práce v knihovně. Nachází staré..stovky let nečtené knihy a propadá jejich příběhům. Nachází v nich zmínky o městě se zapomenutým názvem, kterému vládli bohové a které oplývalo nejvzdělanějšími učenci. Bohové ale byli pobiti a městu zmizelo jméno. Zůstal jen název Pláč.

Do Lazlova města přijíždí delegace v čele s bohovrahem a shání současné nejlepší učence. Jejich úkolem je pokusit se z města Pláče odstranit z nebe citadelu - bývalé obydlí bohů. Lazlo s delegací odjíždí do Pláče.

Citadela ale není zcela prázdná, jak si všichni myslí. Zůstalo v ní několik bytostí - potomků bohů. Jedním z nich je Sarai - nositelka nočních můr. Každou noc posílá své můry dolů do Pláče, kde usednou spáčům na čelo a Sarai se tak stane součástí jejich snů. Nikdy ji ve snu nikdo neviděl, dokud můra nesedne na čelo knihovníkovi.

Lazlo se s delegací vypravuje nahoru do citadely a zjišťuje, že jeho snová návštěvnice opravdu existuje a je dcerou bohů.

Lazlo a Sarai se ve snech navštěvují každou noc a prohlubuje se jejich vzájemná láska. 

Sarai se pokuší přesvědčit své přátele v citadele, aby se s lidmi sešli. O totéž se pokouší Lazlo. Ani jeden se však u svých nesetká s pochopením.

Mezitím se jednomu z učenců při pokusu o zničení citadely podaří způsobit zemětřesení a citadela se začíná hroutit a jeden z jejich obyvatel přepadá přes okraj. Lazlo ve snaze zachránit citadelu a Sarai zjišťuje, že je schopný s citadelou svou vnitřní silou pohnout a opět ji stabilizuje. Při tomto ale vyjde najevo, že Lazlo není jen obyčejný sirotek, ale je také potomkem bohů. 

Avšak Lazlo zjišťuje, že jeho snaha byla marná. Onou osobou, která přepadla přes okraj a zabila se byla Sarai.

Lazlo zničený smutkem bere Saraino tělo a vstupuje do citadely, kde má jedna z jejích obyvatelek schopnost poutat k sobě duše zemřelých. Podařilo se jí spoutat i duši Sarai. Ta je však už jen duchem, zcela ovládaným zlou Minyou.

85%

488 stran


8. Vůně ďábla - Mons Kallentoft

Desátý díl série s detektivkou Malin. Nečetla jsem žádný předešlý, ale nevadí, protože se jedná pouze o volná pokračování. 
Malin je v Bangkoku, kde pracuje na švédském velvyslanectví - kam byla uklizena kvůli svým problémům s alkoholem. Když najdou tělo zavražděné švédky, spolupracuje Malin s místní policií. Případ se jí však brzy začíná týkat osobně, když najdou zavražděného muže, kterého Malin miluje - gigola Aroona. Malin po celou dobu bojuje s alkoholem a dělá jeden průser za druhým. 
Oddychové čtení na pár hodin. Nenadchla, neurazila..
70%
351 stran

9. Království popela - Sarah J. Maas
Závěrečný díl série Skleněný trůn. Co k tomu říct.. Epické zakončení celé série. Nedoufala jsem, že Maas tak skvěle ukončí všechny započaté dějové linky. I když má knížka skoro 1000 stránek, přečetla jsem ji jedním dechem. Sice jsem ji dlouho odkládala, ale to jen proto, že jsem se se sérií nechtěla rozloučit. Po dočtení jsem cítila skoro stejný smutek a nostalgii, jako když jsem dočetla Harryho. Skoro.. :) 
Absolutně jsem si zamilovala Aelin... Jeřába.. ❤ Manon.. Aediona.. Všechny.. A myslím, že brzy mrknu na celou sérii znova..i na Dvory.  Jen tak..pro radost a pro ucelenější zážitek.

99%
976 stran. 

10. Mechanický anděl - Cassandra Clare

První díl série. Od Cassandry Clare jsem četla už sérii Nástroje smrti o lovcích stínů. Tentokrát Vás příběh přenese do viktoriánského Londýna. Tess se po smrti tety vydává do Londýna za bratrem Nathanielem. Nath na ni však nečeká, místo něj na Tess čekají dvě sestry čarodějky, které ji odvážejí do svého sídla. Tess uvězní a ona zjišťuje, kým doopravdy je. Měničkou, která na sebe může brát podobu kohokoliv. Do domu sester se však podaří vniknout dvěma lovcům stínů - Willovi a Jemovi, kteří Tess zachrání. Odvedou ji do institutu a začínají pátrat po Nathanielovi a osobě, která zdá se všechno řídí - po Magistrovi. 

368 stran.
80%


11. Mechanický princ - Cassandra Clare

Druhý díl série. Lovci stínů společně s Tess pátrají po Magistrovi a zjišťují, že pod jejich střechou žije zrádce. Tess řeší své city k Jamovi, ale také k Willovi.. Paráda.. Jsem z knížky nadšená.. A ihned se musím vrhnout na další díl. 

80%
392 stran.


12. Mechanická princezna - Cassandra Clare

Finální díl série. Naprosto ho miluju..tu čistou lásku hlavních hrdinů.. Jsem z ní úplně na měkko. Geniální řešení milostného trojúhelníku. Několikrát jsem při čtení i brečela..tak moc mě ten příběh pohltil. Tuhle sérii si někdy potřebuju přečíst znova.

432 stran.
95%


13. Mistborn: Finální říše - Brandon Sanderson

Upřímně? Nevím. Nevím, co si o téhle knize myslet. Skoro 600 stran a teprve kolem strany 500 jsem se do toho začala dostávat (sláva mému nutkání dočíst každou knížku, kterou rozečtu). Fantasy svět je dobře propracovaný, děj super, postavy správně "sympatické a nesympatické", ale ani hlavní hrdinové mi nějak extra nepřirostli k srdci. Asi se mrknu na další díl, ale opravdu jen kvůli posledním 100 stranám, které mě navnadily. A taky kvůli nadšení některých bookstagramerů k téhle sérii. 
592 stran.
65% 


14. Daisy Jones & The Six - Taylor Jenkins Ried
Historie rockové kapely z přelomu 60. a 70.let. Psáno netradiční formou - rozhovory se členy kapely a ostatními, kteří měli s kapelou něco společného. 
Tahle kniha obletěla snad všechny bookstagramy. Našla jsem ji na Knihy Dobrovský v Dobroblešáku za 99,-, tak jsem si ji přihodila do košíku. Vůbec jsem netušila o čem vůbec je. Z počátku se mi formát moc nelíbil, ale po pár stránkách mě překvapilo, jak jsem se do knížky ponořila. Musela jsem si ráno dokonce i přivstat před prací, abych si ji dočetla. Naprosto mi učarovaly postavy a jejich příběh. Jaké pro mě bylo překvapení, když jsem po dočtení zjistila, že nic z příběhu se nezakladá na pravdě a že žádná Daisy Jones ani The Six neexistují. Nečetla jsem si anotaci..nic... Šla jsem do téhle knížky úplně na slepo. Přesto mě nadchla. 
90%
368 stran.


15. Slib mlčení - Linda Castillo
První případ detektiva Kate Burkholderové. Odehrává se v městečku Painters Mill v Ohiu. Detektiv je původně Amiška, vyloučená z jejich společenství. V městečku došlo ke čtyřem brutálním znásilněním a vraždám. Jako čtrnáctiletou ji znásilnil muž, kterého poté zastřelila. Otec s bratrem mrtvolu pohřbili, ale ta vina ji pronásleduje. Vraždy ale ustaly. Když se po šestnácti letech v jejich městečku objeví další oběť, je jasné, že muž, o kterém si Kate myslela, že je mrtvý, je zpět, nebo se objevil někdo, kdo vraždy napodobuje.. A nebo je za všechny vraždy zodpovědný někdo úplně jiný?

Kate jsem si od začátku zamilovala.. Tahle postava mi byla moc sympatická..stejně jako někteří další policisté z okrsku. Autorka skvěle popisuje vnitřní rozpoložení Kate, ve chvílích, kdy se odhodlává jít za rodinami obětí a sdělit jim ty strašné zprávy.. Opravdu mi z toho bylo až úzko.. Výborný thriller.. Byla jsem nadšená, když jsem si vyhledala, že s detektivkou mě čeká ještě 8 dalších dílů. Wow.. Doufám, že si série udrží stejnou kvalitu až do konce. A mimochodem.. Vraha jsem absolutně neodhadla.. :) 
90%
384 stran.


16. Modlitba za mlčení - Linda Castillo

Druhý případ detektivky Kate Burkholderové. Městečkem Painters Mill tentokrát otřásla brutální vražda sedmičlené amišské rodiny. Kate se s jednou z objetí ztotožnila a je ochotná udělat vše, aby vraha dopadla.
Skvělé čtení. Jsem z téhle autorky nadšená. 

90%
312 stran.


17. Střípky ticha - Linda Castillo

      Třetí případ detektiva Kate. Opět z prostředí Amišů. Na statku jsou nalezeni mrtví matka, otec a strýc čtyřech sourozenců - v odpadní jímce. Brzy je však jasné, že nešlo o nehodu. Ve městě se začínají množit rasově motivované útoky na amiše. Stala se i tato rodina obětí těchto útoků, nebo za jejich smrtí stojí někdo jiný? 

Super. Jsem z téhle autorky nadšená a vrhám se na další díl. Knížky jsou neuvěřitelně čtivé, po celou dobu neztrácí na tempu. Kate i detektiv Tomasetti jsou perfektní dvojka.

312 stran.
75%

18. Ztracené děti - Linda Castillo

Ve státě Ohio se ztratilo několik mladých amišských dívek. Kate Burkholderová je přizvána svým přítelem Johnem Tomasettim k případu. Zmizení zdánlivě nic nespojuje. Až na to, že všechny pohřešované dívky jsou amišky. Jak se případ postupně vyjasňuje, je jasné, že si někdo vybírá dívky, které se ve své víře dostaly na scestí. 

85%
320 stran.

19. Do posledního dechu - Linda Castillo

 5.díl. Tentokrát detektiv Kate Burkholderová řeší tragickou dopravní nehodu. Amišská bryčka se střetla s autem a zahynul amiš a dvě malé děti - třetí dítě bylo vážně zraněno. Kate se tento případ velmi úzce dotýká, protože oběti nehody byly dětmi a manželem Katiny nejlepší přítelkyně z dětství. Navíc se brzy ukáže, že nešlo o nehodu, ale promyšlenou vraždu.

Skvělé. Krásně se tyhle thrillery čtou. Škoda, že nejsou delší. Mám pocit, že sotva začnu číst, už mi zbývá do konce pár stran.. 

80%
320 stran.


20. Mrtví promlouvají - Linda Castillo

Na farmě amišů Hochstetlerových v Painters Mill se před třiceti pěti lety odehrála tragédie. Zloději byl zastřelen otec, 4 děti v domě uhořely a matku už nikdo více nespatřil. Když se nyní v Painters Mill vyšetřují dvě na sobě nezávislé sebevraždy, ukazuje se, že právě tato noc před pětatřiceti lety je tím, co úmrtí spojuje. Oběti zdánlivých sebevražd jsou zlodějové, kteří stojí za tragédií rodiny. Kdo se jím však mstí? Duch, nebo se některé z obětí podařilo přežít?

Do každého dílu se vrhám s nadšením a nemůžu přestat číst, dokud nejsem na konci.

80%
312 stran.




Za zimu přečteno:
  • 20 knih
  • 7899 stran.

Zima byla tentokrát extrémně plodná, co se čtení týká. :) Z velké části je to dané také Covidovou situací, kdy jsou zavřené hospody, obchody, omezuje se setkávání.. Ale snad ještě nikdy se mi za takový časový úsek nepodařilo přečíst tolik knih. Velmi těžké pro mě teď bude vybrat ty nej.. nejlepší i nejhorší. Ale pojďme na to. 

NEJLEPŠÍ: Tady musím zmínit hned několik. Rozhodně mě nadchl finální díl Skleněného trůnu. Bylo moc fajn se vrátit ke Cassandře Clare - série Mechanické stroje byla moc fajn, Galerie mrtvých byla úžasná - co jiného taky od Chrise Cartera čekat a rozhodně musím zmínit také autorku Lindu Castillo, která je pro mě objevem zimy. 

NEJSLABŠÍ: Tady tentokrát úplně nemůžu zařadit asi nic. O ničem z toho, co jsem četla, bych nemohla říct, že byla úplná ztráta času. Rozhodně jsem se do mého vkusu netrefila Černou nedělí, ale věřím, že někomu jinému se bude určitě líbit, přece jen Thomas Harris je skvělý spisovatel.. a Vůně ďábla..je to už moje druhá knížka od tohoto švédského spisovatele a upřímně.. nějak si na jeho styl psaní nemůžu zvyknout.. ale i tuhle jsem ohodnotila 70%, protože knížka byla dobrá, když pominu pro mě některé zdlouhavé, nudné, popisné pasáže. 

Ze zimního výběru knih jsem hodně nadšená, měla jsem ve výběru šťastnou ruku. Doufám, že jaro bude stejně dobré.. 

Doufám, že se Vám článek líbil a třeba Vás inspiroval k četbě nějaké knihy.

Budu moc ráda, za Váš komentář.

Pa Š. 💗
. 


Komentáře

  1. Tyjooooo úžasné! Já se musím přiznat, že jsem za tuto zimu snad nepřečetla ani jednu knihu, byl to nějaký chaos... ale třeba to ještě vyjde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za komentář :) já jsem tuhle zimu nějaká ultra produktivní, ale bývá období,kdy jsem na tom úplně stejně jako ty :)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jarní Wish List

Péče o vlasy

Březen v obrázcích