Přečteno za podzim 2021

Ahoj, 

vítejte u mého "Přečteno za podzim". Ještě chvíli vás budu spamovat knížkami od J. R. Ward, ale čeká Vás taky spoustu jiných tipů, žánrově zcela odlišných. Tentokrát jsem se rozhodla článek vydat až na konci podzimu, protože knihy, které do článku přidávám až po jeho vydání už z 99% nesledujete. Jasně, asi jen nejaký extra nadšenec by článek otevíral opakovaně..Proto to od nynějška bude trošku jinak.. :) Ale stejně mám tohle čtvrtletní shrnutí především pro sebe a beru ho, jako takový můj knižní deník. 

1. Nalezený milenec - J. R. Ward

Čtvrtý díl Bratrstva. O Butchi O'Nealovi. Bývalém policistovi, který se zapletl s Bratrstvem. Je to jediný člověk, který se dostal do kruhu Bratrstva.. Ale není obyčejný člověk. V žilách mu koluje i krev upírů. Neprošel ale proměnou.. Tu se rozhodne podstoupit i když mu jde o život.. Butch udělá cokoliv, jen aby mohl zůstat s bratrstvem a s Marissou. Nádhernou upírkou, do které je zblázněný. 


95%

520 stran. 

2. Nespoutaný milenec - J. R. Ward

Pátý díl Bratrstva. O Vishousovi. Vishous je člen Bratrstva, který je jedním z nejnebezpečnějších.. To má na svědomí jeho zářící ruka, která má destruktivní schopnosti. Vishous po staletích zjišťuje, že je synem Stvořitelky. A ta jej povolala k sobě, aby ho dosadila do funkce Primala.. Zachránce Bratrstva, jehož jediným úkolem je plodit další válečníky a nebo vyvolené, jejichž úkolem je uctívat Stvořitelku a rodit válečníků děti. Vishous se se svým údělem nakonec smíří, vše mu ale překazí smrtelné zranění, se kterým se dostane do lidské nemocnice, kde se ho ujímá doktorka Jane. Člověk. Vishous okamžitě ví, že Jane je jeho. Co ale dělat s osudem který je pro něj připravený?? 


93%
560 stran. 


3. Vyvolený milenec - J. R. Ward

Šestý díl Bratrstva. Phury je oddaným válečníkem. Obětoval celý svůj život pátrání po svém bratrů Zsadistovi. Když ho našel a zachránil, byl nucen ustřelit si vlastní nohu, jen aby ho zachránil. Nejinak tomu je i v případě, kdy se Stvořitelce nabídne na pozici Primala místo svého bratra Vishouse, který si našel družku. Phury nemá co ztratit.. Celý jeho život je ztracený. Když je kvůli své drogové závislosti vyloučen na trvalo z Bratrstva, rozhodl se chopit svého údělu Primala a odejít žít na druhou stranu, kde na něj čekají vyvolené, pro které je největší ctí plodit děti válečníkům. Nebo to tak není. Phury se setkává s Cormií. Vyvolenou, která je jeho hlavní družkou. Jednou z mnoha. Cormie ale svůj úděl nechce přijmout. Vrací se společně s Phurym do domu Bratrstva, aby vymysleli, co dál dělat. Ale i v tomhle případě láska na Phuryho nečeká daleko. 

604 stran.
90%

4. Pomstěný milenec - J. R. Ward

Sedmý díl Bratrstva. 

Caldwell je už dlouho bitevním polem pro upíry a jejich úhlavní nepřátele - Vyhlazovací společnost. Je to také místo, kde si Rehvenge slušně vydělává jako drogový král a vlastní věhlasně známý klub pro boháče ZeroSum. Jeho drsná reputace je přesným důvodem, proč je požádán, aby zavraždil Wratha - Slepého krále a vůdce Bratrstva černé dýky. Rehvenge si vždy držel od Bratrstva odstup i přesto, že jeho sestra je vdaná za jednoho člena – Zsadista. A protože je sympath, odhalení tohoto tajemství může mít nedozírné následky. Jeho jediným světlem a nadějí je sympatická upírka Ehlena, která je nedotčená vší tou korupcí okolo. A také jediná osoba, která stojí mezi ním a věčnou záhubou.

723 stran. 

90%

92%

604 stran


5. Milenec jen můj - J. R. Ward

8.díl Bratrstva

Upírské Bratrstvo černé dýky se rozrůstá o dalšího bojovníka. John Matthew musel urazit dlouhou cestu, než byl nalezen mezi lidmi, kteří nepoznali jeho upírskou podstatu, stejně jako si jí nebyl vědom on sám. Nikdo však nezná ani jeho minulost, ani jeho pravou identitu.
Osobní msta zavede Johna do nejzuřivějších bojů. A když se jeho spolubojovnice Xhexania ocitne v ohrožení, vkládá do jejího osvobození celé srdce. Xhex, kterou John přitahuje, však nechce podlehnout citům, protože už jednou ztratila milence, ale osud ukáže, že jejich spojení je nevyhnutelné.



635 stran
90%

6. Šikmý kostel - Karin Lednická

Příběh o důlním neštěstí, které se odehrálo na přelomu 19. a 20. století. Příběh o vesnici na Česko - polském pomezí.. O životě havířů.. O Česko - polském konfliktu, který nastal po ukončení 1. světové války. Velmi mě příběh zaujal.. Sledujeme zde životní příběh Barbory, jejího manžela a jejich dětí. Obvykle tenhle žánr nečtu, ale i tak jsem z knihy velmi mile překvapená. 

85%

400 stran. 


7. Osvícení - Stephen King

Tak tahle kniha sedla jak prdel na hrnec.. Odehrává se v roce 1990, kdy během pár dní vyhlásil 99% populace uměle vytvořený virus, podobný chřipce. Těch pár přeživších začlo mívat sny o staré ženě, která ztělesňovala dobro a Boha a o muži, který ztělesňoval zlo, o muži, který byl sám ďábel. A na lidech je, ke které straně se vnitřně připojí. 

Zatím nejčtivější knížka od Kinga. I když měla přes 1000 stránek, málo kdy jsem se nudila. Četla se mi celkem snadno a byla jsem zvědavá na její rozuzlení. 

70%

1056 stran. 


8. V troskách tornáda - Linda Castillo

Konečně moje oblíbená Linda Castillo. Tyhle detektivky s Kate Burkholderovou a Johnem Tomasettim z amišského prostředí jsou skvělý. 

95%

336 stran. 



9. Ronja, dcera loupežníka - Astrid Lindgren

Jedna z nejkrásnějších dětských knížek, co jsem kdy četla.. Jsem z ní nadšená.. Četla jsem ji teď poprvé a rozhodně se k ní budu ráda vracet.. 

97%

168 stran. 

10. Třináctý odstavec - Ztráty a nálezy - James R. Hannibal

Jackovi a jeho sestře Sadie se ztratil otec a tak se jej společně s matkou vydávají hledat z Ameriky až do Londýna. Shodou okolností se Jack dozvídá, že jeho otec je tajný agent tajné vládní agentury, která mimo jiné pátrá po mocných relikviich, který disponuje neobyčejným stopařským uměním - dotykem dokáže zjistit minulost daného předmětů - to, co daný předmět viděl. Příběh nás vede do starého Londýna - konkrétně do roku 1666, kdy v Londýně vypukl Velký požár. Jack s novou kamarádkou Gwen rozplétá příčiny vzniku velkého požáru a hledá relikvii zvanou Uhel, která velký požár způsobila. Uhel totiž hledá Hodinář, který Jackova otce drží jako rukojmí. 

Super.. Moc se mi příběh líbil a těším se na pokračování.. :) 

296 stran. 

85%


11. Lekce smrti - Jeffrey Deaver

Krimi z univerzitního prostředí. Byla nalezena zavražděná studentka a městem obchází strach z rituálního řádění vraha. Měla jsem problém se do téhle knihy začíst. Postavy mi vůbec nepřirostly k srdci.. Ale příběh to nebyl špatný. 

65%

443 stran. 


12. Rod země a krve - Sarah J. Maas

Tuhle knížku jsem si vybrala na loňské Vánoce.. Skoro rok mi ležela v knihovně a já jsem se k ní vůbec neměla.. Docela mě odrazovaly recenze, které letěly knižním instagramem. Ale pak přišel čas a já jsem si řekla: "Sakra, vždyť je to Maas.. Miluju všechno, co napsala.. " Téměř 800 stránek uběhlo jako nic. Skvěle vytvořeny nový svět mě úplně pohltil. Hlavní hrdinka Bryce mě ze začátku celkem štvala.. Byla to taková party girl, která neměla problém rozdat si to s někým úplně cizím v baru na záchodku.. Ale po kruté ráně, kdy přišla o svou nejlepší přítelkyni byla nucena přehodnotit svůj život. A anděl Athalar?? To je aspoň hlavní hrdina.. :D asi ho miluju.. Ale jeho zrada mě teda fakt zasáhla.. :D .. Ale to už prozrazuju moc.. Jestli máte rádi fantasy, rozhodně se se Sarah J. Maas musíte seznámit. 

792 stran. 

95%



Za podzim přečteno: 12 knih

7137 stran. 


Nejlepší knížka: Půlnoční město, Ronja, dcera loupežníka. 

Nejhorší knížka: Osvícení.Mě prostě ten King nějak nesedí.. Nemůžu si pomoct, ale nemůžu mu přijít na chuť. To ale neznamená, že to stále nebudu zkoušet. :) 


Jakou zajímavou knížku jste naposledy četli vy?? :) 

Komentáře

  1. Naposledy jsem četla poslední detektivku od A. Marsons a za mě jako vždy super :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  2. Tento typ knížek obvykle nečtu a zaujal mě jen ten Šikmý kostel, i když i u něj bych váhala, jestli si ho přečíst :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Šikmý kostel se mi také strašně moc líbil, určitě si přečti i druhý díl. V létě jsem Šikmý kostel navštívila a hned to má jinou atmosféru, když jsi místo, o kterém čteš navštívila. Těším se na třetí díl.

    OdpovědětVymazat
  4. Nejvíce mě zaujala kniha šikmý kostel, ráda bych viděla i divadelní hru, která se hraje v Ostravě.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jarní Wish List

Péče o vlasy

Skotsko - 2.část