Přečteno Leden 2024

 Vítám Vás po dlouhé - opravdu dlouhé době - u nového článku Přečteno za leden 2024. Letos jsem se do čtení vrhla s pořádnou parádou a snažím se tak zahnat moje každoroční ponovoroční špatné nálady. Leden je můj nejméně oblíbený měsíc v roce. Je po Vánocích, všude šedivo, zima.. Do jara daleko..  Jsem ráda, že už tady máme jeho konec. Pojďte se podívat na knihy, které jsem za leden přečetla.. Najdete tu knihy, které jsou mé oblíbené a čtu je pořád a pořád dokola, ale najdete tu i typy na knihy nové.. 


1. Harry Potter a Ohnivý pohár - J. K. Rowlingová

    První kniha letošního roku nemohla být lepší. Moje klasika - Harry Potter. Od mých 10ti let se snad nenašel rok, kdy bych tuhle sérii znova nečetla. A nejinak je tomu letos. Jaký názor máte na Harryho vy? Jste stejný blázen jako já, nebo jste mu nepřišli na chuť? Ano..já i dnes, po takové době stále čekám na svůj dopis z Bradavic.. 😁



2. Listopád - Alena Mornštajnová
     Poslední kniha od Aleny Mornštajnové, která mi ještě chyběla přečíst. Příběh z alternativní reality - jak by vypadal náš život, když by se listopad 1989 stal jinak a v našem světě nadále vládl komunismus. Kniha pro mě byla velmi depresivní, Mornštajnová dokáže skvěle vtáhnout do děje a člověk si tak velmi rychle uvědomí, že nechybělo mnoho a tohle nemusela být distopie, ale realita. Knihy Aleny Mornštajnové vyhledávám velice ráda. 



3. Dilema - B. A. Paris
      Netradiční B. A. Paris. Rozhodně nečekejte thriller, na jaký jste od této autorky zvyklí. Nicméně. Knihu jsem přečetla za jediné odpoledne a strašně jsem ji už chtěla dočíst. Ne proto, že by se mi nelíbila. Naopak. Bylo to bolavé drama, syrové.. O největší ztrátě, která může člověka potkat. Vy se celou dobu modlíte, ať to není pravda, nebo ať už je Pandořina skříňka konečně otevřená.. Ať už je po všem. Skvěle, hodně silné. 




4. Svědectví o životě v KLDR - Nina Špitálníková

     Knihu jsem slyšela již v audio verzi, o to víc jsem ale potřebovala i klasickou - tištěnou. Nina Špitálníková skvěle pomocí rozhovorů s uprchlíky ze Severní Koreji popsala život - spíše absurditu života lidí v KLDR. V dnešní době je pro nás až nepředstavitelné, že někde na světě může k něčemu takovému docházet i dnes.



5. Americký predátor - Maureen Callahan
Kniha o Israeli Keyesovi - o americkém sériovém vrahovi, který byl dopaden snad jen náhodou. Jelikož ráda poslouchám podcasty na téma opravdových zločinů, znala jsem příběh o sériovém vrahovi z Aljašky. Kniha je výsledkem rešerší a průzkumů, psána formou příběhu, takže Vás nebudou nudit fakta z policejních spisů. 

6. Gazely - Patrik Hartl

Můj oblíbený spisovatel. Moc jsem se na tuhle knihu těšila a musím říct, že zase nezklamala. Příběh třech spolužaček, které měly své sny, ambice a teď, ve svých 45ti letech musí čelit realitě a uvědomit si, co od života vlastně chtějí a kolik jsou ochotné tomu obětovat. V příběhu se objevují taky Prvok, Karel a Tečka. 


7. Harry Potter a Fénixův řád - J. K. Rowling


8. Harry Potter a Princ dvojí krve - J. K. Rowling


9. Harry Potter a Relikvie smrti - J. K. Rowling


10. Duch rodu Ashburnů - Darcy Coates
    Pěkně děsivé. Ale opravdu jsem si tuhle knihu užila. Adrienne zdědila dům po své tetě, kterou vůbec neznala. Ihned po příjezdu ale pochopila, že nový život nebude takový, jaký si ho představovala. Někdo nebo něco se snaží Adrienne vyděsit - nebo možná i hůř. 

11. Soudné sestry - Terry Pratchett

Nevím, co mě k tomuhle autorovi pořád tak táhne, že nejsem schopná mu dát pokoj i když mě čtení každé jeho knihy hodně bolí. Nejsem schopná se začíst, vcítit do děje a přesto ho čtu pořád dál a dál.  Nejinak tomu bylo i u Soudných sester. Sem tam je pasáž, u které se pěkně od srdce zasměju, ale vždycky už se modlím, ať už mám dočteno.



     A co vy? Jste fanoušky Terryho Pratchetta? Doporučíte mi nějakou knihu, která Vás v poslední době zaujala? 

Těším se na Vás u dalšího článku. 
Pa ❤ Š. 

Komentáře

  1. Vítám tě zpátky :) Od Aleny Mornštajnové jsem četla Hanu, velmi se mi líbila. Chystám se i na její další knížky, ale v knihovně jsou stále půjčené, tak pořád čekám :D O KLDR jsem také četla, je to děsivé! Já teď čtu druhou knížku od přírodovědce Attenborougha :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jarní Wish List

Péče o vlasy

Skotsko - 2.část