Knihy přečtenéza zimu 2019

     Krásné zimní ráno. 

     Do Štědrého dne zbývá už jen chvilka a mě se tu nastřádalo už pár přečtených knížek, o které bych se s Vámi chtěla podělit.


1. Já jsem smrt - Chris Carter
     Pokračování série s detektivem Robertem Hunterem. Nové pátrání po sériovém vrahovi v L.A. Super. Fakt tohohle autora můžu 😍

4*/5*
365 stran.



2. Kanibal z Nine Elms - Robert Bryndza
     Vidina 4 hodin ve vlaku mě "přinutila" k rychlé návštěvě knihkupectví. Neměla jsem čas vybírat, tak jsem sáhla po novince od Roberta Bryndzy. Už s tímto autorem mám zkušenost, takže jsem věděla, že se bude dát přečíst. Jedná se o novou sérii..s novou vyšetřovatelkou..bývalou policistkou, která před lety odhalila svého nadřízeného jako sériového vraha. Poté zjistila, že je s ním těhotná. Současný příběh se odehrává asi 16 let po odhalení. Někdo kopíruje staré zločiny kanibala z Nine Elms, který je ve vězení a vyšetřovatelky Kate se to začíná úzce dotýkat. Kniha nenadchla..neurazila.. Asi po Crisi Carterovi mám laťku nasazenou někde jinde.. :D

3*/5*
464 stran.

3. Žena v kleci - Jussi Adler-Olsen

     První kniha s vyšetřovatelem Carlem Morockem. Když se jim Carl na oddělení už nehodil, rozhodli se pro vytvoření nového oddělení Q, které se bude zabývat starými nevyřešenými případy. Jako první padla volba na případ zmizelé političky Merte. Je to už pět let, co Merte beze stopy zmizela. Carl začíná pronikat do případu a zjišťuje množství pochybení v předchozím vyšetřování. 
     Vůbec se mi nedařilo do knížky začíst. První polovinu se řešilo nové oddělení, které nikdo nechtěl, detektiv v něm nechtěl pracovat.. Seděl v kanceláři s nohama nahoře.. Nuda.. Pak dostal nového kolegu Asada.. To se trochu začalo něco dít. Příběh probíhal ve dvou rovinách - současnost: vyšetřování a minulost: věznění Merte. Už jsem se modlila, abych knížku dočetla a mohla se pustit do něčeho nového. 
2*/5*

408 stran.

     Výborná pohádka pro děti. Napsaná humorně, místy i tajemná a napínavá. Pobavila jsem se u ní velice dobře i já. Aneb pohádka o prdu - koho to napadne.. :D

4*/5* 
200 stran.

5. Rudá královna - Victoria Aveyard

     První přečtená kniha v roce 2020. A myslím, že to byla zrovna docela dobrá volba. :)
     Svět je rozdělen na rudé a stříbrné. Rudí slouží a stříbrní vládnou. A odlišuje je právě barva krve. Stříbrní jsou údajně potomci bohů, kteří sestoupili na svět a jsou nadaní různými druhy moci - ovládají vodu, oheň, zemi, kovy, mysl a mnoho dalšího. Rudí nic z toho neumí. V zemi vládne válka, stříbrní využívají rudé k boji a ti za stříbrné umírají. Nemají jinou možnost. Příběh se točí kolem dívky Mare, rudé zlodějky, která čeká na odvod do války. Situace se ale zvrtne a Mare se dostane do královského paláce jako služka. Při nehodě, kdy měla Mare přijít o život vyjde najevo, že je Mare nadaná. Ovládá blesky a elektřinu. Jenomže problém je to, že má rudou krev. A rudí nic takového neumí. K nehodě došlo veřejně, takže veškerá stříbrná šlechta viděla, co Mare dokáže. Královská rodina se proto rozhodne tuto situaci utajit a vydává Mare za znovu nalezenou dceru šlechtice se stříbrnou krví, kterou skryli a vychovali rudí. Mare ví, že kdyby odmítla, zemře ona i její rodina.

4*/5*
360 stran.

6. Smrtka - Neal Shusterman
     Dystopie od autora, od kterého jsem četla "Bez šance". 
     Na Zemi už nevládne neočekávaná smrt. Nemoci už pro lidstvo nic neznamenají. Lidé si žijí své životy, když se jim nelíbí, že stárnou, můžou se nechat omladit až na 21 let.. Aby byla rovnováha na Zemi zachována, byl zřízen cech smrtek. Každá smrtka má dané kvóty, kolik lidí musí za dané období pokosit. Je zvykem, že smrtky si berou učedníka. Jednoho. Smrtka Faraday však překročil svou pravomoc, když si vzal zároveň dva učedníky - Citru a Rowana. Na konkláve, kde se smrtky schází bylo rozhodnuto, že prsten smrtky získá jen jeden z učedníků. A neúspěšného kandidáta bude muset pokosit. Smrtka Faraday se rozhodl své rozhodnutí zvrátit a napravit tak, co udělal. Ale ne všechna rozhodnutí jdou vzít bez následků zpět. 

     Neotřelé téma, ale kniha mě nenadchla tak, jako Bez šance. Nebyla špatná, ale už jsem ji fakt moc chtěla dočíst, ať to mám za sebou. Nejsem si jistá, že sáhnu po dalším dílu Nimbus. I když.. Kdo ví.. :)

3,5 */5*
384 stran.


7. Dáma s kaméliemi - Alexander Dumas ml.
     Příběh o pařížské kurtizáně Markétě. Žena, která je zvyklá na život v luxusu, obletována každým mužem, na kterého si ukáže.. Muži se s ní rádi chlubí a na oplátku je Markéta ráda muži vydržována. Vše se ale změnilo ve chvíli kdy potkala mladíka Armanda, se kterým se do sebe zamilovali. Markéta se ochotně kvůli lásce vzdává veškerého pozlátka. Ale minulost ji pronásleduje na každém kroku. Příběh vypráví Armand. Popisuje svému příteli celý příběh jejich velké lásky až do doby Markétiny smrti, kterou Armand nestihl. Až pozdě zjišťuje jak velká byla Markétina láska a jak se pro něj obětovala. 

     Sice nemám moc ráda tyhle romány, ale Dáma s kaméliemi mi můj názor poupravila. Krásný příběh o tom, jak láska hory přenáší, ale s blbostí lidí ani nehne. 

4*/5*
192 stran.

8. Tatérka - Alison Belsham

     Tatérka Marni najde tělo muže se staženou kůží. Sama je tak zatažena do případu, který se jí dotýká více, než si myslí. V Brightonu řádí sériový vrah, který svým obětem stahuje zaživa kůži s tetováním, vrah kůži vyčiní a předá tomu, kdo si ji objednal. Šílenému sběratel.
      Knížka se četla sama. Příběh ze zajímavého prostředí. Čtivě psaná, ale nic, co by mě nějak extra nadchlo. Ale špatné to rozhodně nebylo.
3.5*/5*

360 stran.


9. Princezna popela - Laura Sebastian
      Princezně Theodosii v dětství zavraždili matku a sebrali jí její království. Od té doby je nucena žít pod nadvládou a tyranií nového krále, který se snaží Theu zlomit. Chová se k ní jako k otrokyni a válečné kořisti. Princezna ale není uvnitř tak zlomená, jak to navevek vypadá. Odpor jejího lidu roste a princezna Theodosie je jejich jedinou nadějí. 
      Tahle knížka mě fakt bavila. Ne nadarmo se říká, že ženská vydrží víc, než člověk. :)

360 stran.


10. Vládkyně kouře - Laura Sebastian
     Ihned po přečtení Princezny popela jsem musela sáhnout po dalším dílu. Čte se jedním dechem. Zajímavý (i když trochu ohraný příběh). Následnice trůnu přišla rukou tyrana o matku i o zemi, teď je ale odhodlaná zachránit svůj lid a získat trůn zpět. (Ježiš, zní to fakt otřepaně). :D Ale tahle série mě fakt dostala. Moc jsem si oblíbila některé postavy, u kterých mi přišlo, že je znám léta. Tohle je série, ke které bych se zase někdy ráda vrátila. A nemůžu se dočkat, až vyjde další díl. 
4,5*/5*

408 stran.


11. Čáry života - Veronica Roth

     Na planetě vedou odvěký boj dva národy Šotetové a Thuvesané. Každý člověk je nějakým způsobem nadaný. Cyra - z národa Šotetů má dar bolesti, kterým dokáže ublížit ostatním. Pro svů dar je zneužívána svým bratrem Ryzkem, který vládne Šotetům. Pomocí své sestry nahání strach svým nepřátelům. Ale dar ubližuje i Cyře. Neustále trpí nesnesitelnou bolestí. Akos je Thuvesan, unesený jako dítě Ryzkem. Akosův dar je pozastavit dary ostatních pouhým dotykem. Akosova a Cyřina cesta se brzy splete dohromady. 

424 stran.

3,5* z 5*.


12. Cesty se rozcházejí - Veronica Roth
     Pokračování série Čáry života. Boj mezi národy graduje. Po vraždě a ukončení krutovlády Ryzka se na trůn dostává Lazmet Noavek - Cyry otec, kterého Ryzek léta věznil. A který je mnohem horší než Ryzek. Napadá města, vraždí,... Cyra s Akosem se dozvídají krutou pravdu. Orákulum Sifa viděla jejich kruté osudy, proto se rozhodla - společně s manželkou Lazmeta Noaveka - děti ihned po narození vyměnit. Akos tedy není Thuvesan a Cyra není Šotet. Akos je Noavek a Cyra se Kereseth. Ale jak víme, láska hory přenáší, takže i tak odlišní lidé si k sobě najdou cestu. 
   Celá série je výrazně propletena politickou linkou, která mi v tomhle případě vůbec nevadí. Po dočtení jsem zjistila, že série je od autorky, která napsala Divergenci. ❤

4* z 5*

392 stran.


13. Gerda - příběh velryby - Adrián Macho
      Na Gerdu jsem se strašně těšila. Upřímně - čekala jsem malinko rozvinutější příběh. Ale ty ilustrace jsou prostě kouzelné. Nabízí hodně námětů k povídání. Obsahuje hodně klišé. Nicméně kvůli příběhu bych knížku tak nadšeně nehodnotila. Ale kvůli ilustracím bych si ji klidně pořídila.

Text: 2* z 5* Ilustrace: 5* z 5*
32 stran.



     Opět - jako u 1. dílu - plytký příběh x ilustrace nádherné. 

Text: 2* z 5* Ilustrace: 5* z 5*
32 stran.


15. Dvůr mrazu a hvědz - Sarah J. Maas
3.1. díl. Líbí se mi styl psaní téhle autorky. Moc se mi libí.. Chvilinku čtu a najednou koukám...150. strana.. Čte se fakt samo. Ale tenhle díl nic moc. Je o období po válce, kdy se země z těžkých ran zotavuje. Krásné čtení, ale vůbec nic se v knížce nestalo, děj se nikam neposunul. Ale stejně mě navnadila na další díl. :) 
3,5* z 5* 

224 stran.


16. Prokletý rok - Kim Liggett
     Tahle knížka se na mě poslední dobou valí ze všech stran.. Proto, když jsem šla do knihkupectví, sáhla jsem po ní a rozhodla se, že se chci přesvědčit, jestli je vážně tak skvělá, jak všichni říkají. 
     I když to není žánr, po kterém obvykle sahám, musím uznat, že kniha zaujala. Četla jsem ji jedním dechem. Neotřelý příběh, který nás nutí k zamyšlení. 
      Sice to není kniha, po které bych měla potřebu sáhnout znovu, nebo ji někomu doporučit, nebyla pro mě rozhodně zklamáním. Spíše naopak - mile překvapila.

344 stran.
3,5* z 5*


17. Hovor se smrtí - Chris Carter

     Paradoxně jsem zimu začínala s Chrisem Carterem a také ji končím s Chrisem Carterem. Tohle je pro mě mistr. Do poslední chvíle netuším, kdo je ten šílený sériový vrah a celou dobu mám při čtení husí kůži. Nemůžu se dočkat dalšího dílu. Že bych s Crisem Carterm začala taky jaro? 

344 stran.
4* z 5*


Za zimu přečteno:
 17 knih. 
5 291 stran.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jarní Wish List

Péče o vlasy

Březen v obrázcích